Školní rok 2025/2026
Vedoucí školního poradenského pracoviště, školní metodik prevence:
- Mgr. Bc. Jolana Niemczyková
- Tel: 558 989 030
- E-mail: j.niemczykova@zsmiru.cz
- Konzultační hodiny: pondělí 14:00 – 15:00
Výchovný poradce pro I. stupeň:
- Mgr. Beata Nikodemová, MBA
- Tel: 558 989 030, 739 370 108
- E-mail: zastupcereditelky@zsmiru.cz
- Konzultační hodiny: středa 14:00 – 15:00
Školní speciální pedagog:
- Mgr. Nina Cimbolincová
- E-mail: n.cimbolincova@zsmiru.cz
- Dochází do školy na reedukaci žáků v předem domluvených termínech
Školní speciální pedagog:
- Mgr. Jolanta Pietrová
- E-mail: j.pietrova@zsmiru.cz
- Dochází do školy na reedukaci žáků v předem domluvených termínech
Školní poradenské pracoviště zajišťuje:
- poradenství žákům v oblasti učebních postupů
- poradenství zákonným zástupcům žáka v oblasti výchovy a vzdělávání
- poradenství při školní neúspěšnosti
- poradenství při prevenci a řešení sociálně patologických jevů
- poradenství žákům v obtížných životních situacích, žákům přicházejícím z jiné školy
- poradenství související s integrací žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, žáka z odlišného kulturního prostředí a žáka se sociálním znevýhodněním
- poradenství ve výchově a vzdělávání mimořádně nadaných žáků
- poskytování informací o dalších službách poradenských zařízení
- spolupráci s dalšími odbornými institucemi
Škola v rámci prevence nežádoucího chování realizuje mj. třídnické hodiny (s tématy a aktivitami k podpoře tolerance k odlišnostem, podpoře kladných vztahů ve třídě, kladného třídního a školního klima, k podpoře osobního bezpečí a zdravého životního stylu, k podpoře prevence kyberšikany a šikany apod.). Ve výuce jsou používány moderní metody a formy. Žáci pracují samostatně, ve dvojici, ve skupinkách, ale také např. zapojováním do soutěží či přípravy kulturního vystoupení pro spolužáky, děti MŠ či rodičovskou veřejnost jako kolektiv třídy/školy. Škola si zakládá na dobré spolupráci s rodiči, partnery, zřizovatelem, školskou radou a spolky rodičů při všech ZŠ v rámci své organizace.